Kaj je joga?

Joga nam da odgovore na vprašanja, za katera sploh nismo vedeli, da jih imamo.

Joga daje odgovore
Joga vedno in povsod

Joga je znanost in tudi umetnost. Znanost zato, ker vsebuje konkretne metode in tehnike s katerimi se naučimo kontrolirati telo in um. Umetnost pa je zato, ker jo je potrebno izvajati intuitivno. (Paramahansa Yogananda)

Joga je način življenja
Joga nas osvobaja

Joga je povezava s svojim dihom in svojo hrbtenico, kjer ujameš neskončno moč sedanjega trenutka. Dolg počasen vdih, kjer se trebuh dviga in dolg počasen izdih, kjer se trebuh spušča. Hrbtenica je podaljšana in zravnana.

Joga je združitev sebe s svojim bistvom. Zavemo se, kdo smo, prepoznamo svoja prepričanja in omejitve in se na ta način osvobodimo, kajti omejujejo nas vedno samo naša prepričanja – zavedna ali nezavedna.

Osem krakov joge sestavljajo:

  • YAMA – ohranjanje poštenosti, ki nam pomagajo razviti pozitivne odnose in vedenje do drugih ljudi in stvari:
  1. AHIMSA (nenasilje, sočutje do sebe in vsega),
  2. SATJA (iskrenost, ne prizadenemo drugih),
  3. ASTEJA (ne krademo),
  4. BRAHMAČARJA (zmernost, izražamo namen svoje duše, ne iščemo bežne užitke, svojo energijo uporabljamo modro),
  5. APARIGRAHA (nepohlep, nenavezanost).
  • NIYAMA – živeti namensko, kar nas poveže z našim pristnim jazom:
  1. SAUČA (čistost telesa, srca in duha),
  2. SANTOŠA (zadovoljstvo s tem, kar imamo, hvaležnost),
  3. TAPAS (samodisciplina brez trpljenja, ohranjanje dobre kondicije na vseh področjih življenja),
  4. SVADHJAJA (samospoznavanje, ko se spoznamo sprejemamo boljše odločitve ob katerih se počutimo dobro),
  5. IŠVARA PRANIDHANA (jogi želi svoje celotno življenje posvetiti iskanju višje resnice in razviti sposobnosti prepustiti se vodenju tej obliki nadzavesti).
  • ASANA – udoben in stabilen telesni položaj
  • PRANAJAMA – kontrola energije z dihalnimi tehnikami
  • PRATYAHARA – obrnitev čutil navznoter
  • DHARANA – koncentracija
  • DHYANA – absorbcija – meditacija
  • SAMADHI – združitev z absolutnim, popolno razumevanje

Ljudje smo bitja navad. Načine vedenja ponavljamo, dokler ne postanejo samodejni. Te nezavedne miselne procese in čustvene procese (domneve, sodbe, ocene, predsodke, samodejne čustvene odzive) imenujemo SAMSKARE. Če nismo v sedanjem trenutku, smo prepuščeni na milost in nemilost tem samodejnim odzivom. Zato prevzemimo odgovornost za svoje odzive ter delovanje in se zavedajmo, da lahko tiste, ki nas omejujejo, kadarkoli spremenimo.

S samskarami je zelo povezana naša KARMA (dejanje), ki preprosto pomeni, da kar seješ, to žanješ. Odgovorni smo za svoja dejanja in njihove posledice.

DHARMA pomeni podpirati. Ko se opogumimo, da iz srca živimo sebe, svoje poslanstvo, to kar nas osrečuje, živimo svojo dharmo, potem se nam pot sama odpira, priložnosti prihajajo naproti, živimo svoje sanje. Življenje dobi pravi smisel.

Najbolj pomembno pri jogi je, da se naučimo sprostiti. Ko smo sproščeni, PRANA (energija) z lahkoto teče po našem telesu, zato smo zdravi, polni energije in dobre volje.

Joga sutre nas učijo, da na tem svetu trpimo, ker imamo popačen pogled na stvarnost. V jogi se vzroki trpljenja imenujejo KLEŠE, ki nam preprečujejo razsvetljenje in življenje po svojih resničnih zmožnostih. Te kleše so:

  • AVIDJA (nevednost) – prepričanje, da smo ločeni od preostalega sveta in prepričanje, da je stvarna resničnost vse, istovetenje z religijo, materialnim položajem… ne zavedamo se svoje božanske narave.
  • ASMITA (ego) – se istovetimo s svojo osebnostjo, telesom, se naprezamo za bogastvom, oblastjo, ugledom, smo zasvojeni in zapravljamo življenje z opravljanjem stvari, ki za nas niso zares pomembne.
  • RAGA (navezanost) – ko doživimo zadovoljstvo, ga želimo izkusiti spet in če nam je odvzeto, občutimo bolečino. Bolečino nam povzročajo pričakovanja, ki niso takšna, kot smo si jih zamislili.
  • DVEŠA (odpor) – do vsega, kar nam je v preteklosti povzročilo negativno izkušnjo, čutimo odpor. Neposredno soočenje s strahovi je edina rešitev.
  • ABHINVEŠA (strah pred smrtjo) – preveč se istovetimo s svojim materialnim obstojem. Če raziščemo svoja prejšnja življenja se začnemo zavedati, da smo večni, da smo energija in strah pred smrtjo izgine. Tudi v stanju meditacije lahko izkusimo to zavedanje.

Joga obstaja izključno zato, da nam je na tem svetu lažje, ker se zavedamo kdo smo, nudi pa nam tudi vsa potrebna orodja, da to ohranjamo. Daje nam modrost, jasnost, notranji mir in zaradi tega osvoboditev.